Veelgestelde vragen

  1. Heb ik een verwijzing nodig om bij jullie terecht te kunnen?
    Nee, je kunt bij ons mét en zonder verwijzing terecht. Het heeft zeker voordelen als je verwezen wordt, aangezien er bijvoorbeeld relevante uitslagen meegestuurd kunnen worden. Maar je kunt ook gewoon zelf bij ons aankloppen.

  2. Wordt er informatie teruggekoppeld aan mijn huisarts of specialist?
    Dit gebeurd alleen als jij hier uitdrukkelijk toestemming voor geeft. Anders komen alle gegevens alleen in jouw beveiligde dossier. Je kunt altijd zelf bij je gegeven en op die manier ook zelf bepalen met wie je deze gegevens deelt.

  3. Kan ik ook terecht voor alleen een APK?
    Ja, je bent van harte welkom voor alleen de APK, een volledige check up, en helemaal vrij om er daarna verder zelf mee aan de slag te gaan. Dit wordt nogal eens gebruikt door mensen om een onafhankelijke brede medische blik op hun klachten te krijgen. Daar is de APK uitermate geschikt voor.

  4. Hoe gaan jullie om met vertrouwelijke informatie?
    De patiënten gegevens komen in een beveiligd patiëntendossier en blijven volstrekt vertrouwelijk. En er wordt alleen overlegd met andere therapeuten of specialisten na uitdrukkelijke toestemming van de patiënt zelf.

    Heb je nog vragen, laat het ons gewoon even weten! We staan je graag te woord! Via bovenstaande link kun je ons vrijblijvend een berichtje sturen.

  5. Is er vergoeding mogelijk vanuit de zorgverzekering?
    Er is een gedeeltelijke vergoeding mogelijk via de aanvullende zorgverzekering van veel zorgverzekeraars. Kijk via deze link hoe dit is voor jouw Zorgverzekeraar.

  6. Wat maakt de Gezondheids-APK van Heel & Gezond uniek?
    Onze Gezondheids-APK combineert een medische check-up, van je mentale en fysieke gezondheid met leefstijladvies op maat. We kijken niet alleen naar symptomen, maar juist naar de oorzaken van gezondheidsklachten. Hiermee krijg je een compleet en helder beeld van je gezondheid en praktische handvatten voor hoe verder.

  7. Hoeveel tijd kost een Gezondheids-APK of traject gemiddeld?
    De Gezondheids-APK duurt ongeveer 1,5 tot 2 uur, inclusief een uitgebreide bespreking van de resultaten. Wat ook bij de APK hoort is een telefonische vervolgafspraak om eventuele uitslagen van aanvullend onderzoek en mogelijke vragen nog te bespreken. Voor leefstijltrajecten stemmen we de tijdsinvestering af op jouw persoonlijke situatie.

  8. Kan ik een APK cadeau geven aan iemand anders?
    Ja, dat kan! Wat is nu meer waard dan meer gezondheid?! We bieden cadeaubonnen aan, zodat je iemand anders de kans geeft om zijn of haar gezondheid te stellen. Neem contact met ons op voor meer informatie. Help iemand bijvoorbeeld gezond zijn pensioen in…of een bruidspaar gezond hun huwelijk in middels een duo-APK.

  9. Wat als ik geen klachten heb, maar wel mijn gezondheid wil verbeteren?
    Dat is juist het perfecte moment! Ook zonder klachten kun je bij ons terecht. Onze APK en leefstijltrajecten helpen je om gezonder en energieker te worden en klachten te voorkomen. En het helpt bewust te worden van voorstadia en risicofactoren vroegtijdig aan te pakken.

  10. Bieden jullie ook online consulten aan?
    Ja, naast fysieke afspraken bieden we ook online consulten. Deze zijn handig als je niet in de buurt woont of beperkte reistijd hebt. Zeker voor de vervolgtrajecten is dit een optie. Voor de Gezondheids APK betekent dit wel dat we de fysieke metingen zullen laten vervallen. Vraag ons naar de mogelijkheden!

  11. Kan ik mijn afspraak verzetten of annuleren?
    Ja, dat kan. We vragen je wel om dit minimaal 24 uur van tevoren te doen. Neem hiervoor contact met ons op via het webformulier of stuur een e-mail: annemieke@heelgezond.nl

  12. Hoe weet ik welk leefstijltraject het beste bij mij past
    Tijdens de Gezondheids-APK bespreken we jouw doelen en behoeften. Op basis daarvan adviseren we welk traject het beste aansluit bij jouw situatie.

  13. Wat als ik mijn doel niet behaal tijdens een traject?
    We werken samen met jou aan haalbare en duurzame doelen. Als er onverwachte obstakels zijn, passen we het plan aan en kijken we naar extra ondersteuning om je alsnog op weg te helpen.